Amaç ve Hedeflerimiz

KURUMSAL AMAÇLAR

KURUMSAL HEDEFLER

KURUMSAL EYLEM PLANLARI

Kurumsal amaç 1

Güvenilir ve kolay ulaşılabilir sağlık hizmeti sunarak, bulunduğumuz bölgede tercih edilen hastane olabilmek

 

Kurumsal hedef 1

·Bedensel, ruhsal ve sosyal gibi vs. şartları sebebiyle özel ihtiyacı olan kişilerin uygun sağlık hizmetlerine daha kolay erişimini sağlamak

·Hastanemize gelen yaşlı ve engelli hastaların ana hizmet binasına kolay ulaşımlarının sağlanması için tekerlekli sandalye hizmetinin sürekli değerlendirilerek gerekli ekipman eksiğinin tamamlanmasını sağlamak.

·Tüm süreçlerdeki disiplinli çalışmalarımız ve istikrarımız ile oluşan güvenin sürekliliğinin sağlanması.

·Bebek Dostu Hastane faaliyetlerimizin devamlılığını sağlamak

Kurumsal amaç 2

Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek

 

 

 

Kurumsal hedef 2

·Hasta memnuniyet oranını %85 ve üzerinde tutmak.

·Her ay yatan, ayaktan ve acil hasta memnuniyet anketleri uygulayarak, memnuniyet oranını belirlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.

·Her ay hasta görüş, öneri ve şikayetlerini değerlendirerek, gerekli iyileştirme çalışmalarının yapılmasının sürekliliğini sağlamak.

·Yatan hasta hizmetlerinde konforu arttırıcı çalışmaların yapılmasının sürekliliğini sağlamak yapmak

·Hasta haklarının etkin çalışmalarının sürdürülmesini sağlamak.

Kurumsal amaç 3

Çalışanlarımızınmemnuniyetini yükseltmek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kurumsal hedef 3

·Çalışanlarımızın memnuniyet oranını %75 üzerinde tutumak

·Yıl sonunda düzenlenen çalışan memnuniyet anketleri ile çalışan memnuniyet oranını belirlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.

·Her ay çalışan, görüş ve önerilerini iş sağlığı ve güvenliği birimi ile değerlendirmek ve gerekli düzenleyici çalışmaların takibini yapmak.

·Çalışanlar için rahat, konforlu ve güvenilir bir çalışma ortamı sağlanması için bina turu sonucu ve birimlerin talepleri ile ilgili çalışma yapmak.

·Çalışanların fikir, öneri ve sorunlarını dile getirebilmeleri için hastane yönetimi ve çalışanlar ile toplantı yapmak.

·Engelli ve kronik hastalığa sahip çalışanlar için ihtiyaçlarının ve isteklerinin belirlenmesine yönelik iş sağlığı ve güvenliği ve bölüm sorumluları ile toplantı düzenlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.

·Personelin güvenliğine ve şiddeti önlemeye yönelik gerekli tedbirlerin alınması ve artırılmasını sağlamak.

 

Kurumsal amaç 4

Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak

 

 

Kurumsal hedef 4

Hastane alt yapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunmak.

·Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar Sağlıkta Kalite Standartlarına uygun olarak yapılmasının sağlanmasıamacıyla tesis güvenliği komitesinde görüşülmesini sağlamak.

·Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve donanım eksikliklerinin giderilmesi için bütçenin planlanmasını sağlamak.

·Hastanemiz binasında gerekli görülen alanlarda ışıklandırılmanın ve güvenlik kameralarının arttrılmasını sağlamak

·

Kurumsal amaç 5

 

Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak

 

 

 

 

 

 

 

 

Kurumsal hedef 5

Çalışan personelimizin mesleki gelişim ve sürekli eğitim olanaklarına destek olmak.

·Hizmet içi eğitim programlarını takip etmek.

·Kuruma yeni başlayan personele uyum eğitimi vererek, adaptasyon süresini kısaltmak.

·Hizmet veren personelin görev tanımına uygun sertifikasyon programlarına katılımını sağlamak.

·Bölüm değiştiren personellerin bölüm değişikliği oryantasyon eğitimlerinin bölüm sorumluları tarafından yapılmasını takip etmek.

·Oryantasyon eğitimlerine güncel konuları dahil etmek

·Personelin eğitimlere katılma oranını %100 ün üzerinde olmasını sağlamak

·Personellerin eğitime katılım oranını takip ederek %90 altında katılım oranında düzenleyici faaliyet düzenlemek.

Kurumsal amaç 6

Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak

 

 

Kurumsal hedef 6

Hasta bakımı ve tedavisinin etkin ve kaliteli olmasını sağlamak.

·Hasta bakımında izlenen süreçleri hazırlanan talimat ve prosedürlerle standartlara uygun hale getirmek.

·Hasta bakımını, hemşirelik bakım süreci ve uygulamaları doğrultusunda verilmesinin ve dokümante edilmesinin sürekliliğini sağlamak.

·Sağlık personelinin güncel Kalite Standartları ve yenilenen hasta güvenliği ile ilgili eğitim almasının sürekliliğinin sağlanması.

·Yatan hasta ve belirlenen hasta gruplarında nütrisyonel risk değerlendirmesinin standartlara uygun ve HBYS ile yapılmasının sürekliliğinin sağlanması

·Yatan hastalar verilmesi gereken eğitimlerin standartlara uygun şekilde verilmesini ve kayıt altına alınmasını sağlamak.

·Hasta güvenliği komitesi toplantılarının düzenli olarak yapılmasının devam ettirilmesi

Kurumsal Amaç 8

Hasta güvenliğini önemseyerek hasta güvenliği tehdit edici faktörleri azaltan hasta güvenliğe duyarlı bir hastane olmak

 

 

Kurumsal hedef 8

Sağlık hizmeti sunumunda ve hasta bakım sürecinde hasta güvenliğini öncelik olarak benimsemek.

·Hastanemizde hizmet veren tüm personelleri hizmet içi eğitimlerle hasta güvenliği ilkeleri konusunda bilinçlendirmek.

·Sağlık hizmetleri sunumunda hasta güvenliği ilkelerinden ödün vermemek.

·Hasta düşme oranının kalite bölüm hedef değeri sınırında tutmak.

·Yoğun bakım ünitelerinde basınç yarası oranını kalite bölüm hedef değeri sınırında tutmak.

 

Kurumsal Amaç 9

Sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir hastane olmak

 

 

 

Kurumsal Hedef 9

Ölçülebilen ve değerlendirilebilen bir sistem ile hizmetimizi sorgulamak

·Gösterge yönetimi kapsamında bölüm bazlı ve klinik bazlı göstergeleri analiz ederek, verdiğimiz hizmeti 3 aylık raporlar halinde değerlendirilmesinin sürekliliğinin sağlanması.

·Hedef değer dışında kalan göstergeler ile ilgili düzenleyici faaliyet düzenletmek.

Kurumsal Amaç 10

Sorumlulukları yerine getirirken yasalar ve etik ilkeler doğrultusunda uygun hizmet vermek

Kurumsal Hedef 10

Kurumsal Mevzuat ve yönetmeliklere uygun hareket etmek

 

·Hastanemizde yapılan tüm işlemlerde ilgili mevzuat,yönerge ve yönetmeliklere uygun hareket edilmesinin devamlılığını sağlamak.

·Mevzuatların güncelliğini takip etmek ve uygulamaya almak

·SKS standartları gereği yılda en az 2 kez öz değerlendirme yapılmasının sürekliliğini sağlamak